Awaria silnika APE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sevi
    Ambiente
    • 2012
    • 123

    Awaria silnika APE

    Zamieszczone przez oolsztyniak
    Taa jaki komfort jazdy, jakie koszta za opony ?
    "Lotka" z tyłu na klapie to standard czy dokładka ?
    Pakiet Dynamic siedzenia kubełkowe, nakładka na progi i lotka!
  • klekocix
    Rider
    • 2010
    • 479
    • Octavia I combi (1U5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Awaria silnika APE

    Temat tyczy nie samej Fabii jako takiej ale jej brata ze ze stajni VW.

    Pacjent: VW Polo Classic 6N2
    Rok produkcji: 2000
    Przebieg: 75tyś km
    Silnik: 1.4 16v 75KM APE/AUA (nie pamiętam dokładnie który ale o tym dalej).
    Wartość rynkowa auta (z danych allegro) to 7-8tyś zł


    Auto teścia, dbał o nie jak o syna, którego nigdy nie miał
    Jest on pierwszym właścicielem auta, samochód nigdy nie miał przez 13 lat nawet stłuczki.

    Pierwsza awaria przy przebiegu ok. 50tyś km i 7 latach użytkowania.
    Zamarzła odma, głowica nie dostała oleju, wałki w głowicy stanęły, urwało się koło zębate, zawory spotkały się z tłokami. Ogólna masakra.
    Lekarstwem okazała się wymiana na kompletny inny silnik o udokumentowanym przebiegu.
    Przy wymianie dodatkowe planowanie głowicy, wymiana kompletnego rozrządu i części uszczelek.

    Druga awaria przy przebiegu (sumarycznym od nowości auta) ok. 75tyś km i 6 latach użytkowania.
    Z niewyjaśnionych przyczyn jeden z wałków nie dostał w środkowej podporze/łożysku oleju dzięki czemu przytarł się co spowodowało ukruszenie go w miejscu mocowania z kołem zębatym, które przy tym się uszczerbiło. Zawory wydechowe spotkały się z tłokami dzięki czemu się pogięły.

    W chwili obecnej do kompleksowej roboty jest głowica (czyli wymiana zaworów wydechowych, być może prowadnic zaworów, planowanie głowicy). Do tego zakup górnej części głowicy z wałkami i kołami zębatymi. Ponadto wymiana rozrządu, montaż niezbędnych uszczelek.

    Koszt zrobienia tego dobrze aby jeszcze pojeździć to ok. 3000zł
    - koszt obróbki głowicy to 600-800zł
    - koszt góry głowicy z wałkami i kołami zębatymi nieznana (szacuję, że 300-500zł)
    - koszt kompletnego rozrządu to ok. 600zł
    - koszt uszczelek to ok. 300-400zł
    - robocizna mechanika to ok. 400zł
    + ewentualnie koszty dodatkowe


    Koszt zrobienia tego jak najtaniej to ok. 2500zł
    - głowica z allegro to ok. 300-500zł
    - koszt góry głowicy szacowany 300-500zł
    - kompletny tani rozrząd 400zł
    - koszt uszczelek to 300-400zł
    - robocizna mechanika to 400zł
    + ew. koszty dodatkowe


    Zrobić można to również inaczej (za ok. 3000zł)
    - głowica splanowana z górą i kołami zębatymi z allegro 1400zł
    - uszczelki 300zł
    - kompletny tani rozrząd 400zł
    - uszczelki 300zł
    - robocizna mechanika 400zł
    + ew. koszty dodatkowe


    Którą opcję wybrać? A może jest jeszcze jakaś inna? Bo włożyć 3000zł w samochód warty 7000zł i za 5 lat po raz kolejny zapłacić za następny silnik 3000zł to się raczej nie kalkuluje.

    A może zrobić najtaniej jak się da aby jeździł i sprzedać? Teść niestety stracił całe serce do tego samochodu. Nie wiem czy perswadować mu żeby został przy tym aucie czy jedna sugerować sprzedaż?

    I zdjęcia:








    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

    https://www.facebook.com/Freshtimers

    Komentarz

    • lisek516
      Drive
      • 2010
      • 77

      #3
      kolego najlepiej zrobic swap na 1.6 i bedziesz miał po kłopocie

      Komentarz

      • Marek__82
        Rider
        • 2013
        • 262

        #4
        Zamieszczone przez lisek516
        kolego najlepiej zrobic swap na 1.6 i bedziesz miał po kłopocie
        A co trzeba zmieniać żeby swap się udał? Tylko silnik czy inne elementy?

        Komentarz

        • 2.0-16v Michał
          RS
          • 2013
          • 4038
          • Octavia III (5E3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM
          • CHZD 1.0 TSI 115 KM

          #5
          Znajdzie się jeszcze parę rzeczy do wymiany przy takim swapie
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
          przedstawiam smerfetke

          Komentarz

          • xof
            Ambiente
            • 2012
            • 191

            #6
            Sądząc po kolorze w silniku mieszkał jakiś Castrol, który 10 lat temu, zwłaszcza z Polski, nadawał się tylko do maszyny do szycia.

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8029
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Zamieszczone przez xof
              Sądząc po kolorze w silniku mieszkał jakiś Castrol, który 10 lat temu, zwłaszcza z Polski, nadawał się tylko do maszyny do szycia.
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=664580#664580 u mnie też mieszkał Castrol i jakoś silnik się nie odbarwił :wink:
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • xof
                Ambiente
                • 2012
                • 191

                #8
                Chodziło mi o kiepską jakość Magnateca z początków naszego wieku.

                Komentarz

                • klekocix
                  Rider
                  • 2010
                  • 479
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez xof
                  Sądząc po kolorze w silniku mieszkał jakiś Castrol, który 10 lat temu, zwłaszcza z Polski, nadawał się tylko do maszyny do szycia.
                  To jest Castrol wprost z ASO Seat. Kolejny przykład na to, że ASO to zło.

                  [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 16:42 ]
                  Zamieszczone przez 1.4-16v Michał
                  Znajdzie się jeszcze parę rzeczy do wymiany przy takim swapie
                  A co dokładnie masz na myśli pisząc, że jeszcze "parę rzeczy" trzeba zmienić?

                  Pomijając płyny ustrojowe i filtry - oprócz samego kompletnego silnika co jeszcze trzeba?
                  - wiązkę?
                  - komputer?
                  - inne rzeczy?
                  Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                  https://www.facebook.com/Freshtimers

                  Komentarz

                  • xof
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 191

                    #10
                    Nieważne skąd ten Castrol, kiedyś po prostu był do d...

                    Komentarz

                    • klekocix
                      Rider
                      • 2010
                      • 479
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      W temacie silnika a raczej pokrywy z wałkami rozrządu mam pytanie.

                      Czy ktoś z Was dysponuje ETKą?

                      Chciałbym się dowiedzieć, czy identyczny jest wałek dolotowy i wydechowy w silniku APE?

                      Posiadam drugą pokrywę z wałkami, która nie jest idealna (jest na najlepszej drodze do zatarcia) ale jeszcze działa. Działa tzn. wałek wydechowy mogę obracać 2-ma palcami natomiast ssący (ten felerny, który się zaciera) daje się obracać, ale całą dłonią przykładając do tego sporą siłę. do tego wokół zacierającego się elementu widać szary szlam, coś jak minimalne opiłki.

                      Szukając na allegro zdrowej góry silnika znalazłem coś, co mnie zainspirowało:


                      Oczywiście okazało się, że to poniekąd ściema, gdyż w tym elemencie nie występują podobno panewki.

                      Natomiast w hurtowni, w której mnie znają i pomagają dobierać części problem zacierania się wałka ssącego jest znany. Powiedziano mi, że jest na to lekarstwo, zawieźć pokrywę z wałkami do ślusarza, który ma odrobinę przeszlifować felerne zacierające się miejsce i to pomaga.

                      Co na ten temat sądzicie?

                      EDIT: dla potomnych

                      Już pogooglowałem trochę po sieci i znalazłem kilka ciekawych faktów.

                      - Wałki wydechowe i ssące są inne (a przynajmniej mają inne numery części)
                      - w pokrywie z wałkami nie występuje coś takiego jak panewka (więc gość z allegro kantuje co powymieniał)

                      I 2 obrazki (specjalnie usunąłem nie potrzebne dla tej sytuacji elementy silnika)



                      Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                      https://www.facebook.com/Freshtimers

                      Komentarz

                      Pracuję...